Manuele therapie volgens Marsman

Manueel therapie volgens Marsman:

Bent u wel eens gevallen en draait uw arm niet meer zoals vroeger? Heeft u bekkenklachten icm regelmatig hoofdpijn? Heeft u klachten aan uw bewegingsapparaat, gewrichten of spieren en wilt u niet “gekraakt” worden? Dan is de manuele therapie volgens Marsman iets voor u. De Marsmanmethode is gericht op individuele voorkeursmobiliteit van een persoon. Een voorbeeld hiervan is links – of rechtshandigheid. De marsmantherapeut probeert de beweeglijkheid in de gewrichten te vergroten.

De methode richt zich op de mens als geheel. Eerst wordt de hoofdoorzaak aangepakt daarna zal ook gekeken worden naar andere klachten. Er vinden geen manupulaties plaats.

Bv. een hardloper met (overbelastings-)spierklachten in het onderbeen: gekeken wordt naar de beweeglijkheid van het desbetreffende enkel en evt. de lage rug (wanneer zich daar klachten voordoen). Na mobilisatie van de rug zijn de onderbeenklachten uitgebleven.

Het effect: Door de behandeling zal de beweeglijkheid van de gewrichten direct verbeteren. Meestal gaat dit samen met een vermindering van klachten. De behandeling zelf is niet pijnlijk maar door de verbeterde beweeglijkheid kan er de volgende dagen enige spierpijn optreden.

Na 1 tot 3 behandelingen zou er een duidelijke verbetering moeten optreden. Soms zijn er nog enkele behandelingen nodig om de klachten verder te doen afnemen. Je krijgt een specifieke huis-oefening mee om elke dag thuis aan het herstel van de voorkeurshouding te werken.

Medical taping kan heel goed met manueel therapie Marsman gecombineerd worden.

Kosten: Als u aanvullend verzekerd bent valt deze behandeling binnen uw aanvullende verzekering fysiotherapie.